BLOG
POP a POS stojany zviditelní Váš produkt.
Jak je navrhnout?
Chcete představit nový produkt nebo jen zviditelnit ten stávající? Využijte k tomu podlahové a pultové stojany, které jsou součástí tzv. POP/POS materiálů. Vystavit je můžete ve své provozovně, stejně jako na konferenci či veletrhu. Jak si POP a POS stojan navrhnout a vytvořit, aby upoutal pozornost a zvýšil prodeje?
Co jsou POP a POS stojany?
POP (Point of Purchase neboli místo nákupu) a POS (Point of Sale neboli místo prodeje) stojany mají za cíl upoutat pozornost zákazníka a ovlivnit jeho nákupní chování přímo v místě nákupu/prodeje. Tedy v kamenné prodejně, na provozovně nebo na konferenci, veletrhu či jiné akci, kde se zákazník setkává s Vaším produktem.
Tip: POP/POS materiály zahrnují celou řadu dalších propagačních produktů, jako jsou letáky, brožury, roll-up bannery, plakáty, podlahové samolepky nebo celé prezentační pulty s reklamními předměty.
Typy POP/POS stojanů
POP a POS stojany dělíme podle jejich konstrukce a způsobu umístění na podlahové a pultové stojany.

Podlahové stojany
Podlahové stojany se složitější konstrukcí s prořezy dodají vystavenému zboží na jedinečnosti. Díky použitému materiálu (EB vlna) mají vysokou nosnost a hodí se zejména pro vystavení dárkových předmětů, svíček, obuvi, textilu, nápojů, tiskovin nebo drobných elektrospotřebičů. Stojany Vám dodáme předlepené s návodem na sestavení nebo složené a připravené k okamžitému použití. Navzdory složitější konstrukci je dle návodu zvládnete složit během pár chvil. Stojany potiskneme Vaším logem nebo jiným potiskem dle Vašeho návrhu.
Policové podlahové stojany
Volně stojící podlahové stojany s policemi pro vystavení drobného zboží, jako jsou dárkové předměty, svíčky, nápoje, obuv, textil, tiskoviny nebo drobné elektrospotřebiče. Vyrábíme je z pětivrstvé vlnité lepenky (EB vlna), díky které mají vysokou nosnost. Stojany od nás obdržíte předlepené a jejich sestavení Vám zabere jen pár chvil. Na přání Vám stojan potiskneme Vaším logem nebo jiným potiskem dle Vašeho návrhu.


Pultové stojany
Pultové stojany neboli barketky se strategicky umisťují k pokladně, kde slouží k vystavení menších produktů. K vidění jsou pultové stojany s různým typem polic, záložek, s háčky apod. Pokud máte svou vlastní představu, kontaktujte nás a my uděláme vše pro to, abychom Vám vyšli vstříc.
Jaké výhody mají POP a POS stojany?
Výhody podlahových a pultových stojanů jsou společné všem POP/POS materiálům.
- Jsou dobře zacílené. Soustředí se na zákazníka, který se již nachází v nákupní fázi. Je tedy mnohem jednodušší přesvědčit ho, aby si u Vás zakoupil i další produkty či služby.
- Jsou levné, a přesto efektivní. Dávají zákazníkovi důvod k opětovné návštěvě a šetří tak náklady na retenční marketing.
- Jsou flexibilní. POP a POS stojany lze snadno měnit a přizpůsobovat dle potřeb zákazníků, aktuální situace na trhu, konkurence nebo současných trendů.
- Jsou zážitkové a interaktivní. Dávají zákazníkovi možnost vyzkoušet, dotknout se nebo ochutnat produkt či službu. To zvyšuje jeho zapojení a šanci, že nakoupí.
Jak navrhnout POP/POS stojan na míru?

Z čeho při návrhu podlahového nebo pultového stojanu vycházet, aby byl výsledek dokonalý? Tady je návod:
- Zamyslete se nad svou marketingovou strategií
- Poznejte svou cílovou skupinu
- Upoutejte pozornost
- Sdělte jen to nejnutnější
Zamyslete se nad svou marketingovou strategií
Výroba POP/POS stojanů by měly vždy vycházet z komplexní marketingové strategie. Pokud ji ještě nemáte, možná je ten nejvyšší čas na ní zapracovat. Ujistěte se, že vaše marketingová komunikace napříč všemi kanály je jednotná a v souladu s Vašimi principy. Jakmile do svého marketingu zapojíte POP/POS stojany, navažte na ně další marketingové aktivity – například online reklamu a public relations.
Poznejte svou cílovou skupinu
Podlahové a pultové stojany mají za cíl upoutat zákazníka a vyvolat v něm zájem o Vaše produkty. K tomu, aby se Vám to podařilo, musíte svého zákazníka dokonale znát. Kromě věku, pohlaví a dalších demografických údajů se zaměřte také na to, co si Váš zákazník přeje, čeho se obává, po čem touží nebo s jakými problémy se potýká. To vše zapracujte do svého návrhu POP/POS stojanu.
Upoutejte pozornost
Uvědomte si, že Vaše POP/POS stojany budou mít na provozovně konkurenci. O pozornost zákazníků budou soupeřit nejen s dalšími propagačními materiály, ale také s vystavenými produkty. Snažte se proto, aby Váš stojan skutečně vynikl – použijte výrazný font, kontrastní barvy nebo nápaditou grafiku a zvažte také netradiční tvar stojanu. Pokud to bude jen trochu v našich silách, vyrobíme Vám podlahový či pultový stojan přesně podle Vašich představ.
Sdělte jen to nejnutnější
Cílem POP/POS stojanů je na první pohled zaujmout. Přitom by ale neměly odpoutávat pozornost od samotného produktu, který se snažíte prodat. Sdělení, které nesou, by tedy mělo být jasné a stručné. Vždycky můžete přidat odkaz (nebo ještě lépe QR kód s odkazem) na web, kde se zákazníci dozvědí více podrobností.
Jak na výrobu POP/POS stojanu krok za krokem?
- Otevřete si Creatbox. Jednoduchý online nástroj Vám umožní navrhnout a vytvořit vlastní POP/POS stojan během několika minut. Díky 3D kreatoru získáte jasnou představu o tom, jak bude hotový stojan vypadat ve skutečnosti.
- Zvolte typ stojanu. Chcete své produkty vystavit na policový podlahový stojan nebo podlahový stojan se složitější konstrukcí a prořezy? Zvládneme obojí.
- Specifikujte produkt. Zvolte rozměry, materiál, barvu (bílá/hnědá) a množství stojanů, které si přejete objednat.
- Nahrajte data. Pokud máte připravený grafický návrh, nyní ho nahrajte z počítače nebo vložte url odkaz.
- Navrhujte od nuly. Pokud návrh nemáte, začněte navrhovat přímo v 3D kreatoru. Přidete text, obrázek, piktogramy nebo vzory a vytvořte jedinečný design, který zaujme.
- Nechte stojan vytisknout. Jste s návrhem spokojení? Potvrďte objednávku a pošlete svůj návrh k tisku. Hotové stojany od nás obdržíte za 5 – 15 prac. dní.
Tip: Není Vám jasné, jak vytvořit vlastní POP/POS stojan v 3D kreatoru? Podívejte se na videonávod. Chcete volit individuální konstrukci nebo potřebujete konstrukční či grafické práce? Neváhejte nás kontaktovat. Další hotové konstrukce najdete pod tímto odkazem.
Inspirativní katalog POP a POS materiálů, zjistěte, co vše lze zahrnout do tété výrobní sekce.
Jak využít POP/POS stojany na maximum?
- POP a POS stojany umístěte na strategické místo. Podlahové stojany by kolem sebe měly mít dostatek prostoru, aby vynikly, ty pultové se snažte umístit do úrovně očí.
- Upozorňujte své zákazníky na POP/POS stojany s produkty, jejichž prodej chcete podpořit, a nabádejte k tomu i obsluhu provozovny.
- POP/POS stojany můžete umístit i do spřátelených provozoven, které mají podobný sortiment a zároveň vám nekonkurují. Pokud provozujete obchod s doplňky stravy, zvažte umístění pultových a podlahových stojanů do nedaleké pobočky fitness centra.
- POP/POS stojany vyrábíme z EB vlny. Jedná se o pětivrstvou vlnitou lepenku, která má dostatečnou pevnost při zachování nízké hmotnosti, a navíc je plně potisknutelná.
- Pokud si nevyberete z již hotových konstrukcí (podlahové stojany, poutače na prodejní ploše, pultové stojany, stojany na letáky nebo násypové koše), vyrobíme Vám POP/POS stojany na míru.
- Kromě podlahových stojanů umíme navrhnout a vyrobit i další POP/POS materiály, jako jsou letáky, brožury a plakáty, roll-up bannery nebo celé prezentační pulty a propagační stánky.






