Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
BLOG
Jak na roll-up banner,
který bude reprezentovat Vaši značku?
Roll-up bannery jsou oblíbeným reklamním nosičem pro obchodní akce, jako jsou veletrhy a kongresy. Upoutávají pozornost a efektivně komunikují sdělení Vaší značky směrem ke stávajícím i potenciálním klientům. Jejich úspěch ale stojí a padá s kvalitou provedení. Proto Vám přinášíme zaručené tipy, jak vytvořit poutavou grafiku pro Váš roll-up banner.
Co je roll-up banner?
Roll-up banner je přenosný prezentační stojan, jehož název je odvozen z anglického označení pro rolovací plakát. Používá se k propagaci nových nebo akčních produktů v obchodě, na veletrhu, na výstavě a konferenci nebo na festivalu.
Proč i Vaše firma potřebuje roll-up banner?
- Je lehký, skladný a přenosný. Dá se snadno převézt v kufru auta, ale také přenést v ruce.
- Postavíte ho za 30 sekund bez použití nářadí.
- Hodí se na krátkodobé akce, ale může stát i delší dobu v obchodě.
Jak vypadá roll-up banner?

Roll-up banner tvoří hliníkový stojan, skládací nebo teleskopická tyč, horní lišta a tisk na matném polypropylenovém filmu. Ten má neprůhledné pozadí a neutrální barvy, aby skrze banner neprosvítalo okolní prostředí nebo světlo. Roll-up banner od nás obdržíte ve složeném stavu v brašně, ve které ho snadno přenesete.
Jaké jsou typy roll-up bannerů?
- Odolná a lehká hliníková konstrukce
- Skladné a přenosné
- Kvalitní zaklapávací lišta bez háčku
- Pevná hliníková skládací vzpěrná tyč
- Otočné stabilizační nohy
- Prostorná taška
- V rozměru 85 × 200 cm, 100 × 200 cm, 120 × 200 cm nebo 150 × 200cm


- Elegantní hliníková konstrukce
- Lehké, skladné a přenosné
- Zvýšená odolnost
- Široká stabilní podstava bez dodatečných nožiček
- Kvalitní zaklapávací lišta bez háčku
- Pevná hliníková skládací vzpěrná tyč
- Polstrovaná prostorná taška
- V rozměru 85 × 200 cm, 100 × 200 cm, 120 × 200 cm nebo 150 × 200cm
- Unikátní systém nastavitelný pomocí teleskopických tyčí
- Lehká, ale přitom vysoce odolná hliníková konstrukce
- Pro zavěšení jednostranného i oboustrannému banneru
- Včetně přenosné brašny
- Vhodné pro bannery o rozměru min. 133 × 116 cm a max. 300 × 200 cm

Tip: Chcete objednat pouze plátno do Vašeho stojanu? Doručte nám osobně nebo přes dopravce Váš stojan a my provedeme pouze tisk s výměnou tiskového plátna do Vašeho stojanu. To vše za 24 hodin.
Jak na grafiku pro roll-up banner?
- Logo značky, slogan a claim umístěte do horní části, které si příjemce všimne jako první.
- Ujasněte si své sdělení. Co chcete, aby si příjemce z roll-up banneru odnesl za myšlenku? Vypíchněte v textu to hlavní a nakonec připojte výzvu k akci.
- Šetřete textem a držte se jedné hlavní myšlenky. Případné doplňující informace umístěte na web (odkaz na něj přidejte na banner) nebo je zmiňte v letáku či brožuře, kterou budete rozdávat.
- Použijte maximálně dva až tři fonty, které budou dobře čitelné. Většinou si ale vystačíte s jedním, který můžete použít v několika obměnách – tenký, normální a tučný.
- Použijte brandové barvy, které si lidé spojují s Vaší značkou. Vezměte v potaz také psychologii barev – modrá je barva důvěry, červená a oranžová zase přitáhnou pozornost.
- Ponechte na banneru dostatek bílého místa, aby bylo sdělení čitelnější a přehlednější,
- Použijte kvalitní obrázky z fotobanky nebo ještě lépe vlastní fotky od fotografa. Využít můžete také umělou inteligenci, která Vám podle zadání vygeneruje originální ilustraci. I tak se vyplatí dát na rady grafika, který obrázek správně zakomponuje do celkového designu.

Na co si dát pozor při návrhu roll-up banneru?

- Držte se dál od okrajů. Text ani grafika by neměly zasahovat těsně k okraji. Při tisku může dojít k ořezu, kvůli kterému Vám bude chybět část sdělení. Počítejte s prořezem z horní, pravé a levé strany (obvykle kolem 5 mm).
- Soubory pro tisk zpracujte v rozlišení od 100 do 300 DPI.
- Aby byl tiskový výstup co nejkvalitnější, převeďte text do křivek.
- Vždy je dobré navrhovat design roll-up banneru tak, aby měl využití pro více rozměrů. Může se stát, že nakonec budete chtít vytvořit několik bannerů různého typu a všechny by měly vypadat jednotně. Drobným úpravám se samozřejmě nevyhnete.
Navrhněte si vlastní roll-up banner v 2D Kreatoru
Zvládnete to online během několika minut, a to díky intuitivnímu nástroji 2D Kreator. Jak při tvorbě roll-up postupovat?
- Zvolte typ roll-up banneru. Na výběr máte roll-up banner STANDARD, roll-up banner EXCLUSIVE nebo teleskopickou stěnu.
- Specifikujte produkt. Přejete si kompletní banner (tisk + stojan) nebo samostatný tisk? Zvolte také požadovaný rozměr, materiál a počet kusů.
- Začněte navrhovat. Pokud máte již připravený grafický návrh, nyní ho nahrajte (buď přímo z počítače, nebo zadáním url odkazu). Případně začněte navrhovat grafiku přímo v nástroji 2D Kreator. Využít k tomu můžete bohatou nabídku různých typů písma, klipartů, obrázků a dalších prvků včetně QR kódu.
- Dokončete objednávku. Zkontrolujte svou objednávku a poté ji rovnou pošlete do výroby. Pokud vše půjde hladce, hotový roll-up banner od nás obdržíte za 4–8 pracovních dní. Využít můžete také možnost expres výroby, díky které u Vás roll-up banner bude už za 1–3 pracovní dny.


Tip: S návrhem Vašeho nového roll-up banneru Vám pomůže naše grafické oddělení. S grafiky můžete zkonzultovat vlastní grafický návrh nebo celý design banneru svěřte do jejich rukou.